Mehmet Güreli - İplerin Kopuşu

Bir güzide Cihangir insanıyla karşı karşıyayız. Kendisini size hangi özelliğiyle takdim edeceğimi bilemiyorum. Kendisi için yazar mı desem, müzisyen mi desem, yönetmen mi desem, ressam mı desem yahut oyuncu mu desem bilemiyorum.

Mehmet Güreli’nin sanat kariyerinde ustaca yapılmış birçok iş var. Bunların her birini kendi kategorisinde incelersek ortaya upuzun bir yazı çıkar. Hoş, ne kadar uzun bir yazı çıksa da acaba Mehmet Güreli’yi net bir şekilde anlatmaya yeter mi? Kendisini boş boş övmekten başka yapacak bir işimiz olmalı; onun yaptıklarına kısa kısa değinmek gibi...

‘’İplerin Kopuşu’’ sanatçının 5.stüdyo albümü. Eğer Mehmet Güreli’yi biraz tanıyorsanız, onun bütün işlerini odasında yaptığını da bilirsiniz.. Bu nedenle, ‘’İplerin Kopuşu’’ vasıtasıyla Mehmet Güreli’nin odasına kısa bir ziyaret yapacağınızı belirtmek gerek. Sanatçının bir önceki albümü ‘’Odamda Yolculuk’’un henüz ruhumuzda bıraktığı izler geçmemişken, ‘’İplerin Kopuşu’’ bu izleri daha da perçinleyecek.

Cihangirli bir sanatçının müziği nasıl olur? Tam Mehmet Güreli’nin yaptığı gibi olur. Albümde yer alan 13 şarkının 2’si enstrümantal. Geriye kalan şarkıların sözlerini ise Görkem Yeltan yazmış. Sanat adına bu kadar aktif olan Güreli, bir röportajında niçin şarkıların sözlerini kendisinin yazmadığını şu şekilde açıklıyor: ‘’Aslında ben şarkı sözüne karşıyım. Geçenlerde bir yazı yazdım şöyle başlıyor yazı. 'Şarkı sözü denildiğinde en son kendim gelirim aklıma'. Önce müziği yaptık, sonra sözleri yazdı Görkem. Görkem Yeltan geçen albümde de bütün sözleri yazdı. Görkem benim çok sevdiğim birisi. Şarkı sözlerini iyi yazıyor bence’’.

İplerin Kopuşu 13 şarkı ile toplam 50 dakikalık süreye ait. 50 dakikalığına Cihangir’e kadar uzanmak isteyenlere güzel bir armağan.

Dinlenilmesi şart olanlar: ‘’Yalan’’, ‘’Giderim Dersem’’, ‘’Umrumda’’, ‘’Ekvator’’, ‘’Nadine’’.
Serkan BEYDE
Şehir Rock internet dergisi 2007

Serkan Beyde

I am a YouTube expert and social media manager and have 5 years of comprehensive experience in video editing, social media management, and digital content creation.

READ MORE

No comments: