Mutlu Son! Bir Klasik Türk Filmi Daha Mutlu Sonla Bitti...

Her şey geçtiğimiz yılın Mart ayına dayanıyor. Ücretsiz alan veren bir siteden kendime yer alıp öylesine karaladığım şeyleri ekliyordum vakit buldukça. Sonra, bir anda ‘’Neden bunu daha ciddi anlamda rock müzik içerikli, insanların bir şeyler bulabileceği bir site haline getirmiyorum?’’ diye geçirdim aklımdan. Daha sonra aklıma çok daha iyi bir fikir geldi. Önceden zaten dergi ve fanzin çıkartma girişimim vardı. Bu girişimden bir sonuç alamamıştım ve bu konuda o yüzden oldukça hassastım. Ama bir anda aklıma gelecek yeni bir düşünce sayesinde bu konuda yüzüm gülecekti… ‘’Neden internet dergisi çıkartmaya kalkmıyorum?’’ dedim. Bu konuda en yakın arkadaşlarımdan olan Bestami’den de destek alınca hemen bir anda derginin stilini ve yayın periyodunu oluşturmaya koyuldum. İlk önce yazarlar bulunmalıydı.  Rock ve metal müzik adına yeterli donanıma sahip, eli kalem tutan yazabilecek insanlar... Gruplardan bahsedilmeliydi, konserlerden, yaptıklarından, albümlerinden… Onlarla röportaj yapılıp okuyuculara sunulmalıydı... Müzik gündemiyle ilgili makaleler yazılıp, bu türden konular üzerinde kafa patlatılmalıydı. Bunları iki kişi yapmak oldukça zor olsa da biz bunu %50 başarabildik. Eskiden dergi çıkartma girişiminde bulunduğumdan bahsetmiştim. O dönemde bu girişime katkı da bulunacak Ozan Paftalı vardı. Hemen ona da internet dergisi olayından bahsettim. O da bana daha önceden yazmış olduğu yazılardan birkaç adet gönderdi. Üç kişilik kadro ile ilk sayımızı yüzümüzün akıyla çıkarttık. Her ne kadar yazar sıfatı olarak ilk deneyimlerimiz olsa da, yine de başlangıç için fena bir adım olmadı diye nitelendiriyorum. Sonra reklam ve tanıtım anlamında bir şeyler yapmaya giriştim. Bu konuda da artık eskiye göre daha tecrübeliyim. Arada çıkarttığımız sayılarda neler olup bitti bunları anlatmaya gerek yok sanırım. Zaten takip edenler nelerin olup bittiğini az çok biliyorlardır. 6.sayıya geldiğimizde dergide yer alan yazarların her birinin okul, iş gibi durumlarından dolayı bir kenara çekilmesi yüzünden oldukça durgun bir döneme girdik. Kabul etmek gerekiyordu yorulduk! En doğrusunu yaptık belki de ara vermekle. Bu dönemde diğer yazarlar ne yaptı ne yapmadı bilmiyorum ama benim için boş geçti söylenemez. Dergiye ara verdik ama bu benim bir şeyler yapmadığım manasına gelmez. Yine internet üzerinden yayın yapan bir rock müzik portalı kurdum ve dergi ekibinden farklı bir kadroyla buradan bir şeyler yapmaya çalıştım. Hala da yayın yapmaya devam ediyor bu portal. Aslında açık konuşmak gerekiyorsa derginin duraklama dönemine girmesinde en faal faktörlerden biri, insanların sadece çıkarlar doğrultusunda hareket etmesi oldu. Son sayıda artık kullanılacak bir malzeme olamadık sanırım ki destekçi olduklarını niteleyen bazı insanlar elini ayağını çektiler Şehir Rock'tan. Tanıtım konusunda bizimle aynı kaderi yaşadığını düşündüğümüz birçok kimseden ilgi görmedik ne yazık ki. Ama şu anda kendimize ait bir internet sitemiz var ve bu konuda birçok insan bizimle reklam konularında görüşmek istiyor. Onların yaptıklarını yapmadık... Biz ‘’rock kardeşliği’’ adına buradayız. Öyle değil mi? Yani bu işten maddi bir beklentimiz ve kazancımız yok, müziğe ve sanata destek için buradayız. Öyleyse müzisyeninden, yazarına; organizatöründen, konser bileti alan izleyiciye kadar hepimizin birbirine arka çıkması gerekmez mi? Sadece kendi çıkarlarını düşünen bir avuç üyeli internet siteleri ne yazık ki rock kardeşliği adına bir şey yapmış gibi görünse de hiçbir şey yapmış değil bugüne kadar... Bir iki grubun haberini ve yazılarını döndürerek bu işin olduğunu zannediyorlarsa yanılıyorlar. Üye toplama derdinden sitelerinde türlü şaklabanlık yapan bu insanlar neredeyse üye toplama uğruna sitelerine daha ilgi çekici(erotik veya benzer nitelikte ilgi çekici aktiviteler) bölümler açacaklar. Belli olmaz iki üç seneye kalmaz onları da görecek gözlerimiz belki de…

Şehir Rock ayağa kalktı ve irkildi! Ayağa kalkmamızın şerefine güzel havadisleri sizlere müjdelemek için sabırsızlanıyorum. Bunlardan biri, dergide edebiyat üzerine de yoğunlaştığımızdır. Edebiyat bölümümüzde Ruhan Özlem ve Kerim Yavuz tarafından yazılmış iki makale yer alıyor. Belli bir süre sonra edebiyat bölümünde çok daha değişik sürprizler sizleri bekleyecek. İkinci müjdemiz; Şehir Rock’ın kapağı artık profesyonel dergi kapağı standartlarında olacak. Bu müjdeyi sunmamda ki ön ayak isim Zor ve Ağrı Kesici gibi dergilerin de kapaklarına yardım etmiş Selim Varışlı. Kendisine bize bu konuda destek olduğu için teşekkür ediyorum. Üçüncü müjdemiz ise punk sevenler için iyi gelecektir umarım. Undergrunge isminde yepyeni bir bölümümüz var artık. Burada punk, grunge, hardcore v.b türlerde müzik yapan gruplara yer vereceğiz. Ayrıca Undergrunge’ın diğer bir önemi underground gruplara da oldukça geniş bir yer vermesi. Bu köşeyi hazırlayan editör yardımcımız Bestami İhsan Kibris. En son müjdemiz ise; Şehir Rock dergisi bazı sayılarında sizleri çeşitli sürprizleriyle şaşırtacak. Bu sürprizlerden bazıları örneğin, çeşitli sayılarda bazı grupların demolarını vermek olacak mesela. Tabi daha farklı şeyler de var planlarda, onları şimdiden açıklamayalım... Yalnız, yer vereceğimiz grubun demosunu bir sonraki sayıda yine download edemeyeceksiniz. Yani sadece o sayıya özel bir şey olacak. Bu gelişmelerden sizleri haberdar ettikten sonra geçelim bu ay ki içeriğimize. Bizim geri döndüğümüz gibi Türk rock müziğinin efsane gruplarından Mavi Sakal da ‘’Yeni-den’’ ayağa kalktı. Singlelarını sitelerinden indirebilirsiniz. Mavi Sakal’ın geri döndükleri haberi bizi çok sevindirdi ve bu sayımızda onlara illa ki yer vermek istedik. Mavi Sakal adına sorularımızı Tibet Ağırtan yanıtladı. Diğer bir röportajımız PenaRock.com’da editör olan arkadaşımız Şirin Ercan tarafından gerçekleşen Zıkkım röportajı. Bunların haricinde, iki ay önce Adana’da bir festivale gittik. Bu festivalde oldukça başarılı gruplarla karşılaştık. Çok ilginç gruplar vardı Adana’da. Bunlardan üçüyle röportaj gerçekleştirdik. İkisi Undergrunge’ın içinde olmakla beraber; Amoria, Doxan ve Kaybeden Tribi gruplarıyla röportaj yaptık. Geçtiğimiz sayılarda albüm kritikleri ve konser kritikleri adındaki bölümleri ‘’Kritikler’’ bölümü adı altında birleştirdik. Burada Epica, Blind Guardian ve Kreator kritiklerini bulabilirsiniz… Festivallerin yaklaşması üzerine bu konuya biraz eğilip bir makale yazdım. Bu makale çok kısa bir dönem PenaRock.com’da da yayınlandı, fakat daha sonra  kaldırdım oradan. Kurt Cobain’in hayatı üzerine çıkmış olan kitapta da yer alan ‘’Kurt Cobain’in Hayatını Değiştiren 8 Kaset!’’ yazısını Bestami Kibris derleyip hazırladı Undergrunge için. Undergrunge’de yer alan tek albüm kritiği Yakup’un ‘’Şunu Bunu’’ albümü olurken, bir de Cemiyette Pişiyorum’un demo kritiğine yer verdik. Ayrıca Bestami tarafından yazılmış bir de ‘’İnsan Bedeninde Punk’ın Ömrü...’’ makalesi var undergrunge’da… Edebiyat bölümümüzde Ruhan Özlem’in iki yazısı var. Ayrıca Kerim Yavuz’un kısa ama bir o kadarda uzun olan aslında ‘’Ömrü Tamamlamak’’ adında yazdığı makale yer alıyor. En son olarak, unutmuş süsü verdiğim ve asla unutulmayacak bir durumdan bahsetmek kaldı geride. Zaten kapakta kocaman bir şekilde görüyoruz bunu. Manowar geçen yılın ardından yeniden ülkemize gelerek bizleri şereflendiriyor. Böyle bir durum karşısında Manowar’a da bu sayıda yer vermek gerekli diye düşündük. Yazıyı hazırlayan Ozan arkadaşımıza teşekkürler. Bir de asıl teşekkür etmek istediğim biri var ki; zor durumlarında bile bana yardımlarını esirgemedi. Başından beri Şehir Rock’ı destekleyen önemli insanlardan biri olan Turgay Asan dostumuza sonsuz teşekkürler…

Teşekkürler: Turgay Asan, Kerim Yavuz, Selim Varışlı, Tibet Ağırtan&Mavi Sakal, Şirin Ercan, Ozan Paftalı, Kemal Değirmenci ve de Manowar…
Serkan BEYDE
Şehir Rock internet dergisi 2006

SAYI 7 

Serkan Beyde

I am a YouTube expert and social media manager and have 5 years of comprehensive experience in video editing, social media management, and digital content creation.

READ MORE

No comments: